فرهنگی و دانشجویی












گزارش برگزاری اولین یادواره شهدای بسیج کارمندی و مدافعان حرم شهرستان آمل به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز آمل مراسم معنوی اولین یادواره شهدای بسیج کارمندی و مدافعان حرم شهرستان آمل با حضور خانواده های شهدای کارمندی و شهدای مدافع حرم در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور مرکز آمل برگزار گردید.

مراسم معنوی اولین یادواره شهدای بسیج کارمندی و مدافعان حرم شهرستان آمل با حضور خانواده های شهدای کارمندی و شهدای مدافع حرم، مسئولین شهری و شهرستانی، مدیران دانشگاه، اساتید، کارکنان و دانشجویان و به همت بسیج اداری کارکنان شهید دستغیب دانشگاه پیام نور مرکز آمل و با همکاری حوزه مقاومت بسیج کارمندی سپاه ناحیه آمل در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.
در آغاز مراسم آقای دکتر ابوالحسنی ریاست محترم دانشگاه پیام نور مرکز آمل ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمدگویی به حاضرین مراسم و خانواده های شهدا، با اشاره به اینکه دانشجویان باید با اهداف انقلاب بیش از پیش آشنا شوند، اظهار داشت: برگزاری این چنین یادواره هایی نقش مهمی در ترویج فرهنگ مقاومت دارد. وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران و راه شهیدان،  برگرفته و تداوم فرهنگ عاشورایی هستند،خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایفی که مسئولان به ویژه مسئولان دانشگاه‌ها بر عهده دارند، انتقال این مفاهیم و فرهنگ به نسل جوان است.
 در ادامه جناب سرهنگ پاسدار علیزاده فرماندهی محترم بسیج کارمندی سپاه ناحیه آمل ضمن عرض خیرمقدم و تشکر از حضور گرم خانواده های شهدا، عنوان کردند: این برنامه با محوریت جایگاه و شخصیت شناسی شهدای بسیج کارمندی و شهدای مدافع حرم شهرستان آمل و با هدف زنده نگه داشتن نام و یاد شهداست. ایشان با اشاره به جایگاه و نقش شهدا در جامعه تصریح کرد: هیبت و عظمت این شهیدان در مقابل دشمنان مسلح  بایستی الگو و سرلوحه  همه ما شود چراکه همه خوب دیدند جوانان مومن و انقلابی چگونه شجاعانه و با دلاوری هرچه تمام و با ساده ترین تسلیحات نظامی آن همه تسلیحات پیشرفته را نابود کردند و پوشالی بودن قدرت مستکبران را به رخ جهانیان کشاندند.
در ادامه یادواره، حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا تقی زاده امام جمعه محترم دابودشت و دشت سر در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب، عزت، امنیت، استقلال و اقتدار کشور را مرهون خون شهدا و جانفشانی رزمندگان اسلام و انقلاب و مجاهدت ملت انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی دانست. حجت الاسلام تقی زاده با بیان اینکه شیعه درس آموخته مکتب عاشوراست و هرگز تن به ذلت و خفت نخواهد داد، ادامه داد: ملت ولایتمدار همواره با بصیرت و آگاهی و تبعیت محض از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری، تا آخرین نفس از اسلام و انقلاب صیانت و پاسداری می کنند. وی در ادامه خانواده های شهدای بسیج کارمندی و شهدای مدافع حرم را مظهر صبر، ایثار و از خودگذشتگی دانست و خاطر نشان کرد: ملت ایران هیچگاه از اهداف شهدا کوتاه نخواهد آمد.وی افزود: به حول و قوه الهی با رویکرد انقلابی که در پیش گرفته ایم روز به روز شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در تمام سطوح خواهیم بود و تاثیر گزاری کشور عزیزمان در معادلات سیاسی جهان بیشتر و بهتر خواهد شد.
اهدای جوایز و لوح یادبود به خانواده های معظم شهدای بسیج کارمندی و مدافع حرم، اجرای سرود انقلابی به مناسبت دهه فجر توسط گروه سرود وطن، اجرای شعر در وصف شهدا توسط دانشجوی مرکز آمل، پخش کلیپ شهدای مدافع حرم ، از جمله برنامه های این مراسم بود. قابل ذکر است تمامی هزینه های برگزاری این مراسم شامل پذیرایی، برپایی ایستگاه صلواتی، اهدای بسته های فرهنگی و اهدای جوایز را خیر ارزشمند و جوان شهرمان جناب آقای آرمین نیکزاد مدیریت محترم تالار پذیرایی باما عهده دار بوده است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر