امتحانات
 
ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان عزیز، جهت برگزاری هرچه بهتر امتحانات پایانی نیمسال جاری توجه شما عزیزان را به نکات مهم ذیل جلب می‌نمائیم. بدیهی است در صورت عدم رعایت موارد ذیل و بروز هرگونه مشکل عواقب ناشی از آن بعهده شخص دانشجو می‌باشد و با دانشجوی خاطی طبق مقررات برخورد خواهد شد. این اطلاعیه به منزله ابلاغ به کلیه دانشجویان می‌باشد و عدم اطلاع از آن مانع از  اجرای مقررات نخواهد شد.

1ـ به منظور ایجاد نظم و آرامش و رعایت مقررات در امتحانات پایان نیمسال و استفاده کامل شما از زمان مفید امتحان توصیه می‌شود یک ساعت قبل در محل حوزه امتحانی حضور بهم رسانید.
الف) کنترل محل استقرار صحیح دانشجویان برای پیشگیری از دریافت برگه سؤال با کد غیر مرتبط
ب) توزیع پاسخنامه‌ها جهت کنترل دقیق مشخصات
ج) توزیع به موقع برگه‌های سؤال
د) تهیه مقدمات حضور و غیاب

تذکر بسیار مهم  تأکید می‌شود حداقل یک ساعت قبل از شروع  امتحان در حوزه امتحانی حضور یابید و پیش‌بینی لازم برای زمان، مسیرهای جایگزین، وسیله ایاب و ذهاب عمومی و مشکلات احتمالی را لحاظ نموده و به موقع از منزل خارج شوید.

2ـ با توجه به همزمانی امتحانات در کشور ، بعد از بسته شدن درب حوزه‌ها، از ورود دانشجو جلوگیری خواهد شد.

3ـ برای ورود به جلسه امتحان، همراه داشتن کارت ورود به جلسه (گزارش 428) و کارت دانشجویی معتبر الزامی است، در غیر اینصورت از ورود دانشجو جلوگیری بعمل می‌آید. لذا قبل از شروع امتحانات اقدام به پرداخت شهریه و اخذ کارت ورود به جلسه نمائید.

تذکر : دانشجویان پذیرفته شده مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 که به دلیل عدم دریافت لیست پذیرفته شدگان از تهران، فاقد کارت دانشجویی می باشند می بایست به جای کارت دانشجویی ؛ کارت شناسایی معتبر عکسدار (ترجیحا کارت ملی) ارائه دهند.

4ـ همراه داشتن هرگونه وسایل اضافی از قبیل تلفن همراه، ساعت هوشمند، ریموت، کتاب، جزوه، برگه یادداشت، کیف، تبلت ، زیورآلات و ... ممنوع می‌باشد و با توجه به اینکه امکان نگهداری همه وسایل اضافی در قسمت امانات میسر نمی باشد در صورت مفقود شدن وسایل اضافی ، دانشگاه هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص بر عهده نخواهد داشت.

5ـ به محض ورود به محوطه دانشگاه از طریق جداول و اطلاعیه های نصب شده بر روی تابلوی اعلانات از محل برگزاری آزمون درس خود اطلاع حاصل نموده و باتوجه به راهنمای نصب شده به سمت حوزه امتحانی حرکت نمائید.

6ـ قبل از ورود به جلسه امتحان، شماره صندلی خود را از طریق درگاه تعبیه شده در پورتال دانشگاه، بصورت الکترونیکی دریافت و محل آزمون خود را از طریق راهنمای محل استقرار صندلی‌ها مشخص نمائید .
هنگام ورود به جلسه آزمون , آرامش خود را حفظ نموده و هرچه سریعتر بر روی صندلی خود استقرار یافته و مشخصات سربرگ پاسخنامه را با مشخصات خود از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره دانشجویی، نام درس و ... کنترل و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت به مراقب مربوطه اطلاع داده تا  جهت رفع آن اقدام گردد .

تذکر بسیار مهم: شماره یا کد درس و نام درس مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون، پاسخنامه پرینت شده و بالای برگ سؤال می‌بایست یکی باشد. در غیر اینصورت قبل از پاسخگویی به سؤالات مراقب مربوطه را در جریان قرار دهید.

7ـ تکمیل و امضای گوشه سمت راست پایین  پاسخنامه تستی با خودکار آبی الزامی می‌باشد.
- تا زمانی که توسط مسئول جلسه , شروع آزمون اعلام نشود, دانشجو اجازه استفاده از برگ سئوال را ندارد.
- پس از شروع , ابتدا دقت شود چنانچه پرسشنامه کدسری سوال دارد در محل پاسخنامه تستی کد سری سوال با مداد مشکی درج و تکمیل شود.

8ـ پاسخ سؤالات تستی با مداد مشکی نرم و پاسخ سؤالات تشریحی با خودکار آبی داده شود.

تذکر مهم1: تکمیل پاسخنامه تستی (سیاه کردن) می بایست با مداد مشکی نرم و پر رنگ و به صورت یکنواخت انجام گردد. با توجه به اینکه پاسخنامه تستی توسط دستگاه قرائت می شود در صورت عدم دقت به سیاه کردن یکنواخت گزینه ها، پاسخنامه دانشجو توسط دستگاه قرائت نخواهد شد.

تذکر مهم2: درج مشخصات کامل از قبیل نام و نام خانوادگی، رشته، نام درس ، گروه درسی و شماره صندلی به روی سربرگ پیش‌نویس و برگه سؤال الزامی است. در صورت عدم تکمیل، تخلف آموزشی محسوب می‌شود. ضمناً در صورتی که دانشجو تمایل به پاسخگویی به سؤالات تشریحی ندارد می‌بایست با درج جمله «پاسخنامه سفید است» ذیل آن را امضاء و به مراقب تحویل نماید.

9ـ وقت آزمون، تعداد سؤالات، نوع سؤال و مجاز بودن ماشین حساب و ... در سربرگ سؤال درج شده است. تأکید می‌شود به این موارد کاملا توجه نمایید. ضمناً درج هرگونه علامت بر روی برگه سؤال تخلف آموزشی محسوب می‌شود.

10ـ امضای لیست حاضرین به معنای حضور در جلسه امتحان می‌باشد و تا 20 دقیقه بعد از شروع امتحان می‌بایست توسط مراقب از دانشجوی حاضر در جلسه امضاء گرفته شود. چنانچه مراقب جلسه جهت اخذ امضاء به شما مراجعه ننماید مراتب سریعاً به مسولین برگزاری اطلاع داده شود. ضمناً عدم امضای لیست حاضرین به منزله غیبت در امتحان می‌باشد.

11ـ همراه داشتن مداد، پاک کن، خودکار آبی، مداد تراش و ماشین حساب ساده در جلسه امتحان ضروری می‌باشد. رد و بدل کردن اینگونه وسایل در جلسه امتحان تخلف آموزشی محسوب شده و طبق آیین نامه کمیته انضباطی برخورد خواهد شد.

12ـ با توجه به اینکه سؤالات امتحانی از بانک سؤال مستقر در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور به صورت متمرکز طرح و ارسال می‌گردد بنابراین در صورت وجود ایراد به سؤالات,  مسئولین برگزاری امتحانات مجاز به تغییر در صورت یا محتوای سؤال و گزینه‌ها نمی باشند, در چنین شرایطی دانشجو می‌بایست پس از خروج از حوزه با مراجعه به سامانه گلستان، قسمت مشاهده نتایج آزمون و انتخاب اعلام اشکال؛ با ذکر شماره سؤال و نوع خطا نسبت به ثبت اعتراض  اقدام نماید تا بررسی و در صورت تائید سازمان مرکزی، برای حذف سؤال اقدام گردد.
در پایان ضمن آرزوی موفقیت همه دانشجویان در امتحانات پایان ترم به استحضار می‌رساند رعایت شئونات اسلامی و دانشجویی الزامی می‌باشد.

 






 
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر