فرهنگی و دانشجویی
سومین جشنواره فرهنگی هنری “هزار سنگر”
سومین جشنواره فرهنگی هنری “هزار سنگر”
برگزاری سومین جشنواره فرهنگی هنری “هزار سنگر” در آستانه سالگرد حماسه بزرگ اسلامی مردمی” ۶ بهمن سال ۶۰ مردم شهرستان آمل”، سومین جشنواره فرهنگی هنری “هزار سنگر” در سطح ملی و در ۶ بخش و با محوریت این حماسه عظیم برگزار می شود.

سید مصطفی صادقی دبیر سومین جشنواره ملی “هزار سنگر” در این رابطه بابیان اینکه حماسه مردم شهرستان آمل در ۶ بهمن سال ۶۰، یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اتفاقات در نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد که توجه بسیار کمی به آن شده است، گفت: حماسه مردم آمل و از خود گذشتگی ها و جانفشانی های شان آنقدر مهم و حیاتی بوده است که امام خمینی (ره) در مورد این واقعه تاریخی در وصیت ‌نامه سیاسی ـ الهی خود از آن یاد کردند و فرمودند: “من از شهرستان آمل و مردم فداکار آن تشکر می‌کنم، دیدید مردم دلیر و مسلمان آمل چه به روزتان آوردند”.

وی همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) در خصوص این حماسه اشاره کرد که ایشان نیز فرمودند: “نباید اجازه داد که این خاطره‌هاى پرشکوه، این حوادث بى‌نظیر و تعیین کننده تاریخ انقلاب، در ذهن‌ها کمرنگ شود. نسل جوان ما باید این خاطره‌ها را درست بشناسد، بتواند آنها را تحلیل کند و آنها را چراغ راه آینده پرماجراى خود و هدف بلند خود قرار بدهد.«شهر هزار سنگر» این تعبیر کمى است؟ حرف کوچکى است؟ قضیه‌ ششم بهمن آنقدر اهمیت داشت که امام بزرگوار ما آن را در وصیتنامه تاریخى خود هم مندرج کردند، آن را یادگار گذاشتند؛ یعنى فراموش نشود. حالا چرا فراموش نشود؟ براى اینکه حوادث تاریخى، هم درس است، هم عبرت است. قضایاى جارى بر یک ملت، قضایائى است که در برهه‌هاى مختلف غالباً تکرار می‌شود.”

صادقی در ادامه ودر رابطه با برگزاری این دوره از جشنواره که قرار است در سطح ملی برگزار شود، با بیان اینکه این جشنواره در ۶ بخش عکس، پوستر، شعر، کلیپ، گزارش خبری و نقاشی (ویژه دانش آموزان) تا ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ از سراسر کشور آثار علاقمندان را دریافت می کند، گفت: رده سنی برای شرکت در جشنواره آزاد است و موضوع اصلی بخش های مختلف این جشنواره نیز در خصوص حماسه اسلامی مردم آمل در ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ می باشد و علاوه بر آن علاقه مندان می توانند با موضوع شهدا نیز در این جشنواره شرکت کنند، ولی به شرکت‌کنندگانی که به موضوع اصلی و نقش کلیدی مردم در آن و بیان زوایای مختلف‌اش بپردازند، امتیاز بالاتری تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره از ۲۵ آذر آغاز شده است، گفت: مهلت ارسال آثار ۳۰ روز و تا تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ است.

دبیر سومین جشنواره فرهنگی هنری “هزار سنگر” همچنین با اشاره به زمان اعلام نتایج نهایی، خاطرنشان کرد: نتایج نهایی و اعلام برگزیدگان جشنواره در ۶ بخش عکس، پوستر، شعر، کلیپ، گزارش خبری و نقاشی در روز اختتامیه جشنواره که باحضور و دعوت از میهمانان کشوری و استانی همراه خواهد بود، اعلام می شود.

وی گفت: زمان و مکان برنامه اختتامیه جشنواره “هزار سنگر” متعاقبا اعلام خواهد شد.

صادقی دبیر جشنواره “هزار سنگر” در پایان با بیان اینکه دبیرخانه این جشنواره در شهرستان آمل و روبروی شهرداری این شهر می باشد و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره فرهنگی هنری، می توانند جهت ثبت نام، آثار خود را از طریق وب سایت www.1000-sangar.ir ارسال کنند، گفت: بعداز پایان مدت زمان اعلام شده در فراخوان، و پس از داوری، به نفرات اول تا سوم هر بخش در مراسم اختتامیه، جوایز نفیسی به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا می شود.

 



 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر