اخبار دانشگاه
















گزارش برگزاری مراسم اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و تجلیل از مقام والای استاد و هفته جوان در دانشگاه پیام نور مرکز آمل
آیین گرامیداشت مقام شهید مرتضی مطهری و روز استاد و تجلیل از استادان نمونه و همچنین اعیاد شعبانیه و هفته جوان با حضور ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر ابوالحسنی، مدیران دانشگاه، اساتید هیات علمی، اساتید مدعو، کارکنان و دانشجویان و به همت اداره فرهنگی- دانشجویی و با همکاری انجمن های علمی و فرهنگی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم جناب آقای دکتر ابوالحسنی ریاست محترم دانشگاه پیام نور مرکز آمل ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته جوان و همچنین روز معلم گفت: فلسفه نامگذاری این روز به نام معلم و تقدیر از زحمات اساتید پرتلاش و خدوم بخاطر روشنگری و آگاه سازی استاد شهید مرتضی مطهری (ره) بوده است. آن شهید بزرگوار در آن دوره حساس نقشی فعال و پررنگ در بالابردن شناخت جوانان و دانشجویان از معارف ناب اسلامی داشتند.
ایشان ضمن اشاره به ضرورت ایجاد ساختار منظم فرهنگی از سطوح پایین تاکید کردند: تغییرات فرهنگی مجموعه ای به هم پیوسته و به هم تنیده است که باید در یک جامعه از سطوح پایین و علی الخصوص از مراکز آموزشی و فرهنگی شروع شود و در این بخش نقش اساتید بسیار مهم است. استاد آگاه و دلسوز و روشنفکر می تواند علاوه بر ایجاد یک شاکله مدون در ذهن متعلم خود، سرمایه های ذهنی و عقلی لازم برای زندگی آینده را هم در اختیار وی قرار دهد. دعوت به مطالعه و تفکر و کنکاش در مسائل اجتماعی و فرهنگی برای دانشجویان از خواسته های وی از اساتید بود.
برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع « فضای مجازی، معایب و مزایا» با حضور مدرس جناب آقای جواد محمدی و دانشجویان از دیگر بخشهای این برنامه بود. در پایان نیز تعدادی از دانشجویان به بیان سوالات پرداختند که مدیران آموزشی، فرهنگی و دانشجویی به مباحث مطرح شده پاسخ دادند.
در این آئین از پنج نفر از اساتید نمونه این دانشگاه با اهدا جوایز ارزشمند تقدیر به عمل آمد.اجرای موسیقی سنتی ، خواندن مقاله توسط نماینده انجمن های علمی و فرهنگی سرکار خانم آزادی، اجرای شعر در وصف مقام معلم توسط شاعر ارزشمند آقای راجی، پخش کلیپ عملکرد دانشگاه پیام نور مرکز آمل و همچنین اهداء بسته فرهنگی به تمامی اساتید حاضر از جمله برنامه های این مراسم بود. قابل ذکر است تمامی هزینه های این برنامه اهم از اهداء جوایز و پذیرایی با همت والای خیر گرانقدر جناب آقای علی پور خنکداری برگزار گردید.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر